content-manager.pl

Biznes IT Marketing Finanse

marketing doświadczeń
Marketing

Korzyści, które niesie za sobą marketing doświadczeń

Marketing doświadczeń to zupełnie inne, nieszablonowe podejście do nieco nieaktualnych modeli marketingowych, do których przywykliśmy w telewizji, czy internecie. Marketing doświadczeń sięga znacznie głębiej niż tradycyjna forma reklamy. Gdzie dokładnie? Sprawdźmy to.

Wprowadzenie do fascynującego świata marketingu doświadczeń

Fakt, że zdecydowana większość klientów podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o swoje pozytywne doświadczenia i emocje, jest niepodważalny. O tym właśnie traktuje relatywnie nowy nurt badań nad marketingiem doświadczeń.

Czym on jest? To forma działań marketingowych, w których zamiast bezpośredniej perswazji, staramy się wywołać pozytywne odczucia i doświadczenia związane z naszą marką. Jeśli klient ma dobre wrażenie o naszej firmie, kojarzy ją z miłymi doświadczeniami ze swojego życia, z pewnością wybierze właśnie tę firmę – nawet, jeśli jakość jest nieco niższa od konkurencji lub cena jest zawyżona. Suche komunikaty wprawdzie wciąż działają na sporą grupę klientów, jednak każdy z nas od czasu do czasu poddaje się zakupom emocjonalnym. Jeśli robimy to często w przypadku jednej marki, oznacza to, że ich marketing doświadczeń realizowany jest w bardzo dobry sposób. 

Kluczowe zasady marketingu doświadczeń – poznaj tajemnice sukcesu

Jak rozpocząć wdrażanie strategii marketingu doświadczeń w swojej firmie? W najprostszym scenariuszu marketing doświadczeń powinien rozpocząć się od obecności marki w bliżej nieokreślonym otoczeniu samego klienta. By marketing doświadczeń faktycznie działał, niezbędna jest sama świadomość konsumenta o naszej ofercie. Dlatego kluczem do wywołania pozytywnych emocji jest nasza obecność wszędzie tam, gdzie przebywa klient – w świecie rzeczywistym, w internecie, ale także na różnego rodzaju wydarzeniach masowych.

Marketing doświadczeń to także głośne, nieszablonowe akcje marketingowe, które wyróżniają się i wpadają klientom w pamięć. Każdy z nas z pewnością jest w stanie wyłowić z pamięci przynajmniej jedną markę, która zastosowała ciekawy chwyt reklamowy – to zaczyn do wdrażania strategii marketingu doświadczeń. 

Niezwykłe strategie marketingu doświadczeń, które zauroczą Twoją publiczność

Klienci, którzy będą w bezpośrednim kontakcie z marką i produktem, znacznie chętniej sięgną własnie po naszą ofertę, bez względu na jakość i cenę. Oczywiście nie możemy lekceważyć tych dwóch elementów, jednak marketing doświadczeń pozwala na sięganie do podświadomości klienta i utwierdzanie go w przekonaniu, że to właśnie nasz produkt, który kiedyś wywołał pozytywne emocje, znów to zrobi. 

Sposobów na prowadzenie marketingu doświadczeń jest wiele – od marketingu szeptanego, przez grywalizacje, reklamę ambientową aż po tryvertising, czyli zapewnienie możliwości bezpłatnego testowania naszych produktów. Każdy rodzaj strategii w długim okresie odnosi ogromne sukcesy i zapewnia przewagę konkurencyjną na rynku.