content-manager.pl

Biznes IT Marketing Finanse

content
Marketing

Budowanie zaangażowania – jak tworzyć content, który angażuje?

Nawet najlepsza marka niewiele zdziała na rynku, jeśli jej produkty pozostaną niezauważone, a wiadomo, że dziś najłatwiej dać się poznać w Internecie. Jak jednak przebić się przez morze zamieszczanych tam przez konkurencję informacji i wyjść na prowadzenie w wyścigu po rozpoznawalność? Skuteczną metodą będzie na pewno zainwestowanie w interesujący i angażujący content, warto więc wiedzieć, jak się do tego zabrać.

Czym jest content?

Słowo to stało się ostatnio bardzo modne i choć brzmi nieco tajemniczo, oznacza po prostu „zawartość”. W świecie marketingu określa się tak wszystko to, co zamieszczono na stronie internetowej, są to więc różnego rodzaju treści, które widzi osoba odwiedzająca daną witrynę. Obok tak oczywistych elementów jak różnego rodzaju teksty (artykuły blogowe, eksperckie, informacyjne, opisy produktów czy instrukcje obsługi), można tu znaleźć również materiały wizualne (filmy, animacje, tutoriale, relacje, zdjęcia czy infografiki). Jak widać content to cała gama różnych narzędzi, za pomocą których właściciel strony może przekazywać ważne dla niego informacje. Aby jednak te działania miały sens, konieczne jest zainteresowanie i zatrzymanie obserwatorów, co biorąc pod uwagę niemal nieograniczoną konkurencję w internecie, nie jest łatwym zadaniem.

Klucz do sukcesu, czyli wartościowe treści

No właśnie, jeśli chcesz zainteresować i zaangażować swoich potencjalnych klientów, wystarczy tworzyć wartościowe treści. Brzmi prosto, ale co oznacza? Przede wszystkim postaw na oryginalność i unikaj kopiowania! A poza tym:

  • Poznaj swoich odbiorców – nie możesz i nawet nie musisz zainteresować wszystkich. Klienci twojej firmy to na pewno określona grupa osób, postaraj się więc dowiedzieć, jakie mają potrzeby, zainteresowania, wymagania i czego oczekują. Jeśli zdefiniujesz grupę docelową, dobieranie wartościowych dla niej treści na pewno będzie dużo łatwiejsze, a wiele tematów podsuną sami zainteresowani.
  • Wykorzystaj różne środki przekazu – dzisiejsza technologia daje ogromne możliwości, nie rezygnuj z nich! Zamieszczaj teksty, filmy, animacje, autentyczne relacje, wizualizacje, twórz opowieści, opracowania, webinary, podcasty… Wybór jest tu naprawdę imponujący, warto więc sprawdzić różne sposoby i ocenić, co najbardziej angażuje twoich odbiorców.
  • Zaktywizuj użytkowników – nie ma co ukrywać, że planując jakiś zakup, bardziej wierzymy opiniom klientów niż sprzedawcy. Dlatego zaproś swoich odbiorców do wystawiania komentarzy czy wklejania zdjęć zakupionych produktów. Doskonale nadają się do tego social media, które oczywiście są obowiązkowym elementem angażującego contentu.
  • Rozwiązuj problemy – stań się ekspertem w swojej branży. Prowadzisz sklep dla rodziców z dziećmi? Stwórz poradnik dotyczący pielęgnacji niemowląt i prawidłowego żywienia. A może jesteś właścicielem szkoły językowej? Bezpłatna lekcja online będzie doskonałą zachętą do pozostania dłużej na twojej stronie.
  • Zaproponuj rozrywkę i bonusy – klienci chętnie korzystają z programów lojalnościowych, zbierają punkty, które wymieniają na nagrody. Śmiało więc organizuj konkursy, oferuj rabaty w zamian za dokonanie pierwszego zakupu, wypełnienie ankiety czy zapisanie się do newslettera.
  • Pamiętaj o SEO – wartościowe treści to podstawa, aby jednak były one łatwe do znalezienia, musisz zadbać o optymalizację strony pod kątem SEO. Odpowiednio dobrane frazy kluczowe czy nagłówki pomogą wspiąć się twojej witrynie na szczyty list wyszukiwarek internetowych.

Co będziesz z tego miał?

Przede wszystkim zyskasz grono lojalnych i zainteresowanych danym tematem odbiorców, którzy generują ruch na stronie, zwiększając tym samym rozpoznawalność marki. Jeśli twój content rzeczywiście będzie wartościowy, obdarzą cię zaufaniem i uznają za eksperta, a sporo z nich zostanie prawdopodobnie twoimi klientami. Wyższe pozycje w wyszukiwarkach spowodują, że łatwiej będzie cię znaleźć i wyróżnisz się na tle konkurencji. Wszystko to automatycznie prowadzi do umocnienia pozytywnego wizerunku twojej marki i pozyskania większej ilości wiernych klientów.

Materiał zewnętrzny