content-manager.pl

Biznes IT Marketing Finanse

content marketing
Marketing

Content marketing w 2022 – aktualne trendy

Content marketing to obszar wciąż rozwijający się, który z roku na rok staje się coraz bardziej wyspecjalizowany. Wraz ze zmieniającymi się potrzebami klientów i społecznymi transformacjami, wybiera się coraz to nowsze sposoby dotarcia do grupy docelowej i odpowiedniego dopasowania treści. Jakie są trendy w content marketingu na 2022 rok?

Content experience, czyli personalizacja treści

Aby tworzyć skuteczne treści, należy przede wszystkim dopasować je do użytkownika. W content marketingu już od dłuższego czasu kładzie się silny nacisk na personalizację , czyli pisanie dopasowane do grupy docelowej. Ponieważ wokół nas pełno jest treści, które przytłaczają odbiorców, trafić do klienta może jedynie spersonalizowany, odpowiednio dobrany content. A żeby taką zawartość stworzyć, potrzebne są badania rynku, czyli regularne sprawdzanie, w jaki sposób klienci odbierają naszą treść, i co możemy zrobić, aby jeszcze lepiej odpowiedzieć na ich potrzeby.
Profesjonalnym tworzeniem contentu zajmują się agencje marketingowe i seo. Marketing treści to jedna z usług oferowanych przez firmę Bizzit, a więcej na ten temat przeczytasz na https://bizzit.eu/content-marketing. Odpowiednio dobrany content to klucz do sukcesu w każdej branży. Bieżące aktualizowanie wiedzy odnośnie potrzeb klientów sprawi, że treść będzie jeszcze lepsza, a reklama przyniesie dobre efekty.

Social media i user genrated content

Kolejny trendem na 2022 jest rosnąca popularność tak zwanego user generated content, czyli treści tworzonych przez samych użytkowników. Polecanie danego produktu lub usługi, czyli marketing szeptany uskuteczniany jest przez firmy już od wielu lat – na podobnej zasadzie działa content generowany przez użytkowników, czyli autentyczne dzielenie się zresztą społeczności swoimi spostrzeżeniami. W tym zakresie ważna jest współpraca z influencerami oraz rola social mediów, w których dajemy użytkownikom możliwość wymiany doświadczeń czy zapraszamy ich do interakcji, na przykład za pomocą różnego rodzaju quizów czy konkursów.

Wideomarketing i content interaktywny

Słowo jest w contencie niezwykle ważne, ale nie ma co ukrywać, że treść interaktywna jest dla wielu osób bardziej przekonująca i prosta w odbiorze. Znacznie mniej skupienia wymaga obejrzenie webinaru lub reklamy, niż przeczytanie artykułu na blogu. Dodatkowo, poprzez dużo szybsze tempo życia, taka forma wydaje się bardziej „oszczędna” w sensie czasowym. Jak szacują eksperci, w 2022 jeszcze mocniej wzrasta siła przekazów wideo, w tym zwłaszcza tak zwanych live’ów na social mediach. Z niektórych obliczeń wynika, że do końca 2022 roku ten rodzaj przedstawiania treści będzie stanowił aż 17 procent całego wideomarketingu.

Siła podcastów

Jeśli obejrzenie wideo zabiera nam za dużo czasu, często sięgamy po podcast. Ich popularność znacząco wzrosła w ciągu ostatnich lat, a obecnie trend ten przybiera na sile. Podcasty są bardzo popularne z uwagi na dużą oszczędność czasu i możliwość robienia kilku rzeczy naraz. Nie wymagają od klientów takiego skupienia, ale niezwykle ważne jest, żeby podcasty były treściwe, ciekawe i przede wszystkim odpowiednio dopasowane do klienta.