content-manager.pl

Biznes IT Marketing Finanse

praca w call center zarobki
Lifestyle Praca

Call Center – jak wygląda praca w Call Center?

Na przestrzeni ostatnich lat bardzo często napotykamy na oferty pracy w Call Center. Czym tak właściwie jest praca w Call Center? Dlaczego w większości przypadków oferty skierowane są do studentów?

Jak wygląda praca w Call Center?

Praca w Call Center z punktu widzenia obserwującego, typowego pracownika, wygląda wręcz banalnie i wydawałoby się, że ta praca polega w głównej mierze na dzwonieniu i odbieraniu telefonów. Poniekąd jest to prawdą. Pracownicy mają w głównej mierze wykonywać zadania polegające na:

  • prowadzenia ankiet telefonicznych
  • przedłużanie umów klientów
  • oferowaniu produktów

W gruncie rzeczy jest to obsługa klienta w szerokim zakresie tego znaczenia. Praca polega na wykonywaniu połączeń i prowadzeniu rozmów zgodnie z ustalonym wcześniej schematem. W większości przypadków przed rozpoczęciem pracy w Call Center, zostaniemy przeprowadzeni przez krótkie szkolenie mające nas przygotować do wykonywanej pracy w związku z tym nie musimy posiadać wcześniejszego doświadczenia. 

Sprawdź też artykuł, który może Cię zainteresować: Praca fizjoterapeuta – na czym polega?

praca w call center

Zalety oraz wady pracy w Call Center 

W zależności jakie możliwości i umiejętności posiadamy, praca w Call Center będzie dla nas prostsza, bądź trudniejsza. Na pewno osoby gorzej radzące sobie z kontaktem z ludźmi, zazwyczaj niechętnie wybierają takie miejsca pracy. Zalety pracowania w telefonicznym biurze obsługi klienta to:

  • Elastyczny grafik pracy
  • Możliwość podjęcia pracy bez wcześniejszego doświadczenia
  • Schematyczny układ pracy
  • Możliwość uzyskania premii
  • Możliwość pracy zdalnej
  • Zdobycie pierwszego cennego doświadczenia

Do wad w tego typu pracy będzie należeć między innymi:

  • monotonia pracy 
  • stres związany z prowadzeniem nieprzyjemnych rozmów telefonicznych
  • stosunkowo niska płaca
  • Niewielkie możliwości rozwoju

Oczywiście w przypadku tej pracy powyżej wymienione zalety i wady mogą się różnić i wzajemnie wymieniać miejscami w zależności od indywidualnych predyspozycji zawodowych oraz ambicji. 

praca w call center zalety i wady

Call Center zarobki

Zarobki w Call Center raczej nie będą dla nikogo żadną szokującą informacją. Powszechnie wiadomo, że jest,  to praca skierowana głównie dla ludzi rozpoczynających swoją przygodę na rynku pracy. Nie wymaga ona żadnego wcześniejszego doświadczenia, tak więc zarobki w Call Center nie będą zbytnio atrakcyjne. Uśredniając sumy wynagrodzeń ze znalezionych ofert pracy. Dochodzimy do pewnych powtarzających się kwot, które oscylują w zakresie 1600-3000 zł brutto. Należy również wspomnieć, że jak każde wynagrodzenie w każdej innej pracy jest bardzo uwarunkowane od wielu czynników w związku z tym kwoty mogą się różnić od podanej.

Call Center – krótkie podsumowanie treści

Podsumowując praca w tego typu miejscach jest bardzo dobrym startem dla nowych ludzi chcących wdrożyć się w rynek pracy. Dlatego, że Call Center chętnie przyjmuje do swojego grona zainteresowanych absolwentów czy studentów, a nawet uczniów. W pracy jak w każdej innej najbardziej istotne jest zaangażowanie i chęci. Zarobki co prawda nie są zbytnio zadowalające. Natomiast biorąc pod uwagę fakt, iż w większości przypadków pracownikami są osoby młode, które nie niosą całego ciężaru życia na swoich barkach, a pracują wyłącznie w celu zarobienia na swoje. Mogą pozwolić sobie na zarobki rzędu 2200 zł brutto ze względu na ich potrzeby w tym wieku.