content-manager.pl

Biznes IT Marketing Finanse

sklep internetowy
Biznes

Główne wskaźniki, które warto monitorować prowadząc sklep internetowy

Prowadząc sklep internetowy, należy systematycznie sprawdzać czynniki wpływające na wielkość sprzedaży. Zaniedbanie tego procesu skutkować może przepalaniem budżetu reklamowego i systematycznym spadkiem konwersji. To wiąże się z ogromnymi stratami, na które nikt nie chce się narażać. Na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, by nasz sklep przynosił coraz większe dochody?

Monitoruj ruch organiczny

Ruch organiczny umożliwia dostarczenie klientów zainteresowanych dokładnie tym, co sprzedajemy w naszym sklepie. Dobrze prowadzony pod kątem pozycjonowania sklep jest w stanie generować bardzo duże obroty przy stosunkowo niskich nakładach na reklamę. Niestety efekt w postaci pierwszych pozycji nie trwa wiecznie. Stałe monitorowanie widoczności strony umożliwia podjecie działania, w momencie, gdy dzieje się coś niedobrego.

Brak kontroli nad działaniami pozycjonerskimi bardzo często kończy się nagłym i bardzo mocnym spadkiem, który znacząco przyczynia się do drastycznego zmniejszenia ilości zamówień. Do skutecznego monitoringu można wykorzystać specjalne programy lub dedykowane rozwiązania umożliwiające śledzenie pozycji naszych słów kluczowych w wynikach wyszukiwania. W momencie zauważenia pierwszych spadków lub zatrzymania trendu wzrostowego warto podjąć działania naprawcze, w których skład może wejść np. zdobywanie lepszej jakości odnośników zewnętrznych. Często konieczna jest również praca on-site, ich zadaniem jest poprawa kodu strony.

Sprawdzaj konwersję z płatnych reklam

Konwersja to parametr, dzięki któremu jesteśmy w stanie sprawdzić, czy dana reklama przynosi zwrot. Pojawia się ona w momencie, gdy bierny użytkownik przeglądający nasz sklep internetowy dokona zakupu. Niestety nie każda osoba przeglądająca asortyment w sklepie decyduje się na zakupy. Im więcej osób opuszcza nasz sklep internetowy, tym koszt reklamy wzrasta. Może zdarzyć się sytuacja, gdy pewne działania marketingowe zużywają znaczną część budżetu, ale nie powodują sprzedaży. Jeśli zauważymy, że dzieje się tak od dłuższego czasu, warto zrezygnować z takiej reklamy na rzecz czegoś innego.

Konwersja jest niezwykle istotna przy płatnej reklamie, ale ma też znaczenie w trakcie pozycjonowania, bo jej regularne mierzenie pozwala eliminować słowa kluczowe nieprzynoszące pożądanych efektów.

Analiza ruchu pozwala wybrać odpowiednią ścieżkę rozwoju

Wiele osób prowadząc sklep internetowy, nie przeprowadza analizy ruchu. To ogromny błąd, wykorzystując ogólnodostępne narzędzia, jesteśmy w stanie sprawdzić, co robią w naszym sklepie potencjalni klienci i co powoduje, że nie dokonują oni żadnego zakupu. Zdarza się tak, że nasz sklep internetowy zbudowany jest w mało intuicyjny sposób. Zła budowa koszyka może sprawiać, że decyzja o zakupie będzie porzucana na ostatnim etapie składania zamówienia – to ogromna strata! Takie problemy można niskim kosztem naprawić i sprawić, że zdecydowanie wzrośnie ilość zakupów dokonywanych w naszym sklepie.

To o tyle ważne, że posiadając taki sam ruch, jesteśmy w stanie zdecydowanie poprawić konwersję i zyskać zwiększenie obrotów o kilkanaście procent.