content-manager.pl

Biznes IT Marketing Finanse

sprzedaż na facebooku
Marketing Praca

Sprzedaż na Facebooku – szansa na zwiększenie zasięgu i uczynienie biznesu opłacalnym

W dzisiejszym świecie sprzedaż produktów i usług nie jest łatwa, gdyż w gąszczu konkurencji ciężko się wyróżnić, a sprzedaż przenosi się w dużej części do sieci. Dlatego też wiele form tworzy sklepy i strony internetowe, na których można zamówić ich usługi, jednak nawet to nie jest dziś wystarczające, gdyż trzeba być jeszcze obecnym w mediach społecznościowych, a dziś należy postawić na rozwiązania takie, jak sprzedaż na Facebooku.

Sprzedaż na Facebooku – dlaczego warto się nią zainteresować?

Facebook jest jednym z gigantów Internetu i należy do jednych z najpopularniejszych serwisów społecznościowych, nawet pomimo faktu, że wielu użytkowników odpływa z niego na inne platformy, a w przypadku niektórych branż to te inne portale powinny stanowić kanał pozyskiwania klientów.

Jeżeli jednak należy się do jednej z tych branż, której grupa docelowo wciąż używa Facebooka, warto zainteresować się rozmaitymi nowymi funkcjami, które ta platforma oferuje firmom.

Jak działa sprzedaż na Facebooku?

Przedsiębiorcy sprzedawali na Facebooku swoje produkty już na długo przed tym, jak platforma zaoferowała im możliwość integracji z nią ich sklepów. Bardzo często prezentowali oni produkty na swoich stronach czy profilach, zamieszczając do nich linki.

Stosunkowo niedawno Facebook wprowadził zatem nową funkcje Sklep na Facebooku, która nie zastępuje tradycyjnego sklepu on-line, jednak umożliwia ona integrację istniejącego sklepu z profilem na Facebooku.

Po jej aktywowaniu pojawia się dodatkowa zakładka z produktami danej formy, w której są one prezentowane. Stanowi ona pewien rodzaj katalogu produktów, który umożliwia potencjalnym klientom zapoznanie się z nimi i przejście do właściwego sklepu. Sama platforma na chwilę obecną nie oferuje jeszcze dokonywania transakcji przez Facebooka, chociaż z czasem może się to zmienić, biorąc pod uwagę tempo zmian, jakie zachodzą na platformie.

O czym warto pamiętać, sprzedając na Facebooku?

Aby sprzedaż na Facebooku była skuteczna, powinno się przede wszystkim uczynić go widocznym i jednocześnie atrakcyjnym dla użytkowników platformy.

Kiedy tworzy się stronę na Facebooku, powinno się więc zrobić to tak, by sklep był pierwszym widocznym elementem, jaki zobaczą użytkownicy Facebooka, odwiedzając ją. Służy temu między innymi umieszczenie na niej przycisku Call to Action (CTA).

Tworząc posty na Facebooku, powinno się też na bieżąco oznaczać produkty, dzięki czemu użytkownicy platformy po kliknięciu w zdjęcie produktu zostaną od razu przeniesieni na stronę sklepu, mogąc przejść do produktu i sfinalizować transakcję.

Bardzo ważnym krokiem przy korzystaniu z tego narzędzia jest też włączenie recenzji, gdyż znaczna większość użytkowników Internetu kupuje produkt w oparciu o opinie osób, które dany produkt już kupiły i które potrafią powiedzieć też coś o sklepie. Brak ocen i recenzji oznacza skazanie swojego biznesu na porażkę, nawet jeżeli produkty są atrakcyjne i oferowane są w niskich cenach.

Kierując się powyższymi wytycznymi, można uruchomić skuteczną sprzedaż na Facebooku, która stanie się rozszerzeniem tradycyjnego sklepu internetowego.

Sprawdź też: Standy reklamowe POS