content-manager.pl

Biznes IT Marketing Finanse

standy reklamowe pos
Marketing

Standy reklamowe POS, czyli idealne narzędzie nowoczesnego marketingu

Współcześnie marketing kojarzy się nam przede wszystkim z działaniami podejmowanymi w przestrzeni Internetu. Nadal jednak nie należy bagatelizować znaczenia reklamy outdoorowej, która w przypadku wielu marek może być zdecydowanie najskuteczniejszą drogą dotarcia do klienta końcowego. Dobrym przykładem są tutaj standy reklamowe POS, czyli nowoczesne, bardzo efektowne nośniki sprawdzające się w kampaniach firm opierających swój model biznesowy na sprzedaży bezpośredniej. Co warto wiedzieć o standach reklamowych POS? Co decyduje o ich skuteczności? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

Czym właściwie są standy reklamowe POS?

Standy reklamowe, nazywane również stojakami reklamowymi, są zaliczane do kategorii materiałów POS, czyli „point-of-sale”. Jak nietrudno się domyślić stosuje się je wszędzie tam, gdzie marka dociera do końcowego klienta i może zaoferować mu swój produkt bezpośrednio. Chodzi tutaj przede wszystkim o sklepy, choć nie zapominajmy, że standy można wykorzystywać również w salonach firmowych czy podczas różnego rodzaju imprez branżowych (targi, szkolenia, konferencje).

Podstawowym celem stosowania standu reklamowego jest zwrócenie uwagi konsumentów na swoją markę. Ponieważ stand sam w sobie jest atrakcyjnym, doskonale widocznym nośnikiem reklamy, to ten efekt można osiągnąć bez większego wysiłku – wystarczy tylko wybrać odpowiednie miejsce ekspozycji.

Ważne jest przy tym to, aby zadbać o możliwie jak najatrakcyjniejszy wygląd stojaka reklamowego. Skuteczność tego nośnika jest ściśle uzależniona od projektu graficznego oraz jakości wykonania. Kreatywny, niesztampowy i porządnie wyprodukowany stand może być kluczowym elementem kampanii reklamowej dowolnej marki.

narzędzie nowoczesnego marketingu

To warto wiedzieć

Standy reklamowe POS najczęściej umieszcza się wewnątrz budynków, jednak w zależności od materiału, z jakiego wykonamy stojak, można również wykorzystać go w funkcji nośnika reklamy zewnętrznej.

Pomysły na wykorzystanie standów reklamowych POS

Standy reklamowe są uniwersalnymi nośnikami reklamy, przez co należy rozumieć to, że można je stosować w ramach najróżniejszych kampanii marketingowych. Nie dotyczy to wyłącznie marek nastawionych na sprzedaż produktów, ale też tych, które oferują swoim klientom różnego rodzaju usługi.

Generalna zasada w przypadku standów reklamowych POS brzmi: wykorzystujemy je tam, gdzie mamy pewność nawiązania bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami grupy docelowej. Jeśli więc marka może być obecna w tych samych miejscach, w których bywają jej potencjalni klienci, to inwestycja w standy reklamowe będzie jak najbardziej trafiona.

Poniżej prezentujemy kilka pomysłów na wykorzystanie stojaków reklamowych.

  • Sprzedaż crossowa – przykładem niech będzie myjnia samochodowa, która jest nastawiona oczywiście na sprzedaż usługi mycia i pielęgnacji pojazdów, natomiast może czerpać dodatkowe dochody ze sprzedaży różnego rodzaju akcesoriów, jak zawieszki zapachowe, drobne akcesoria motoryzacyjne etc. Klient czekający na zakończenie mycia auta chętnie zapozna się z ofertą i z dużym prawdopodobieństwem zostawi w myjni więcej pieniędzy.
  • Sprzedaż wysokomarżowych produktów w sklepie stacjonarnym – każdy, kto robi zakupy spożywcze natknął się na stand reklamowy. Najczęściej umieszcza się je blisko kasy lub lady, aby wykorzystać czas oczekiwania na obsługę i zainteresować klienta drobnymi, za to wysokomarżowymi produktami, jak gumy do żucia, słodycze, baterie etc. W tym kontekście standy służą nie tylko promocji marki, ale przede wszystkim zwiększaniu obrotów.
  • Sprzedaż kosmetyków w salonie beauty – wspomnieliśmy o tym, że standy reklamowe POS mogą być wykorzystywane nie tylko przez marki skupiające się na sprzedaży bezpośredniej produktów, ale także usług. Dobrym przykładem będzie tutaj salon beauty, który może czerpać dodatkowe zyski ze sprzedaży kosmetyków czy innych drobnych akcesoriów. Stand POS umieszczony w dobrze widocznym miejscu, np. w poczekalni, z całą pewnością zwiększy zainteresowanie dodatkową ofertą salonu wśród klientek.
  • Wyróżnienie produktów marki w sklepie wielkopowierzchniowym – sklepy wielkopowierzchniowe są bardzo dobrymi miejscami ekspozycji produktów marki, natomiast problemem pozostaje to, że niezwykle trudno jest wyróżnić swoją ofertę i trafić z nią do niezdecydowanych klientów. Pomagają w tym właśnie standy reklamowe POS, które umieszczone w odpowiednim dziale zawsze przykuwają uwagę kupujących i motywują ich do zakupu produktów promowanej marki.
Gdzie zamówisz standy reklamowe POS?

Gdzie zamówisz standy reklamowe POS?

Najlepiej bezpośrednio u producenta materiałów POS. Szczególnie dobrym wyborem będzie Grupa Luxpol, która od wielu lat dostarcza najwyższej jakości nośniki reklamy dla firm ze wszystkich branż, zarówno korporacji, jak i małych biznesów rodzinnych. Z aktualną ofertą standów reklamowych POS produkowanych przez Grupę Luxpol możesz się zapoznać na stronie internetowej https://grupaluxpol.pl/standy-reklamowe-pos/.

Dowiedz się czym jest Call Center i jak we współpracy z firmą outsourcingową możesz zwiększyć swoją sprzedaż.