Walka o uwagę użytkownika toczy się na każdym kroku. Niestety jest o nią coraz trudniej ze względu na nadmiar otaczających nas informacji. Dlatego dla każdego biznesu tak ważną rolę odgrywają przyciągające treści projektowane w ramach copywritingu. Przeczytaj wpis i dowiedz się, czym jest copywriting i jakie są różnice między nim a copywritingiem SEO.
Czym jest copywriting, a czym copywriting SEO?
Jeśli zastanawiasz się nad tym, jak przyciągnąć i zatrzymać klientów na swojej stronie internetowej, musisz zrozumieć różnicę między klasycznym copywritingiem a SEO copywritingiem.
Copywriting polega na tworzeniu nie jakichkolwiek treści dla firm, jak niektórym może się wydawać, ale przekonujących do jakiegoś działania, na przykład zakupu lub kontaktu, bądź budujących wizerunek marki. Ich projekt wymaga przemyślenia wielu kwestii. Teksty powinny mówić językiem grupy docelowej, dzięki czemu zbudują jej zaufanie, pozostawać zrozumiałe i wyróżniające się na tle konkurencji. Warto też uwzględnić, że czymś innym jest treść stricte sprzedażowa, a innym powstała w ramach content marketingu.
Teksty zoptymalizowane pod SEO to natomiast takie, które pozwalają stronie internetowej znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Warto, by dodatkowo pozostawały atrakcyjne i wartościowe dla odbiorców, choć niestety nie zawsze tak jest. Frazy kluczowe, odpowiednia struktura i długość tekstu, nagłówki, meta opisy – te wszystkie elementy mają znaczenie dla tego, jak wysoko pojawi się Twoje strona w Google, a co się z tym wiąże, ile osób ją odwiedzi.
Zlecając treści na swoją stronę bądź tworząc je samemu, warto ustalić ich cele, sposób, w jaki mają wpłynąć na rozwój firmy i podkreślić jej tożsamość. Inne będą treści na poszczególne podstrony (ważność fraz kluczowych i braku ich duplikacji), a inne na landing page czy do social mediów. Jeśli interesuje Cię wsparcie specjalistów od copywritingu i pozycjonowania w Lublinie, możesz skontaktować się z agencją IBIF.PL: https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie.
Copywriting SEO kiedyś a dziś
W swoich początkowych latach SEO copywriting skupiał się na jednym elemencie – słowach kluczowych. W praktyce oznaczało to, że teksty były wręcz przesycane słowami i frazami, które użytkownicy wpisywali w wyszukiwarki. Nierzadko prowadziło to do pisania sztucznych i nieciekawych treści, nieprzyjaznych dla odbiorców, ale za to skutecznie manipulujących algorytmami. Strony były więc pełne tekstów o niskiej wartości merytorycznej, skupionych wyłącznie na optymalizacji pod względem fraz.
Dziś sytuacja wygląda niemal zupełnie inaczej. Algorytmy wyszukiwarek, takich jak Google, stały się bardziej zaawansowane. Lepiej rozumieją kontekst i intencje użytkownika. Nie chodzi już o to, by upychać słowa kluczowe, ale tworzyć angażujące treści, które dostarczają odpowiedzi na pytania użytkowników. Obecnie w SEO copwritingu liczą się też takie kwestie jak:
-
Naturalność języka – słowa kluczowe wciąż są ważne, ale należy ich używać w sposób naturalny, płynny i logiczny, aby nie psuły odbioru treści.
-
Długość i poziom merytoryczny treści – wyszukiwarki preferują teraz dłuższe, bardziej szczegółowe artykuły, które wyczerpują temat i dostarczają pełnych odpowiedzi na pytania użytkowników.
-
User Experience (UX) – ważną rolę odgrywa nie tylko to, co jest napisane, ale też to, jak użytkownicy nawigują po stronie. Czy łatwo znajdują treść? Czy jej struktura jest przejrzysta? To również wpływa na pozycjonowanie.
Postaw na wartościowe, a zarazem dopracowane pod względem SEO treści na swoją stronę internetową. Z pewnością prędzej czy później przyciągną one do Twojego serwisu klientów, zatrzymają ich w witrynie i zachęcą do skorzystania z oferty.
Artykuł sponsorowany