Strona główna
Marketing
Tutaj jesteś

Korzyści, które niesie za sobą marketing doświadczeń

22 sierpnia 2023 marketing doświadczeń

Marketing doświadczeń to zupełnie inne, nieszablonowe podejście do nieco nieaktualnych modeli marketingowych, do których przywykliśmy w telewizji, czy internecie. Marketing doświadczeń sięga znacznie głębiej niż tradycyjna forma reklamy. Gdzie dokładnie? Sprawdźmy to.

Wprowadzenie do fascynującego świata marketingu doświadczeń

Fakt, że zdecydowana większość klientów podejmuje decyzje zakupowe w oparciu o swoje pozytywne doświadczenia i emocje, jest niepodważalny. O tym właśnie traktuje relatywnie nowy nurt badań nad marketingiem doświadczeń.

Czym on jest? To forma działań marketingowych, w których zamiast bezpośredniej perswazji, staramy się wywołać pozytywne odczucia i doświadczenia związane z naszą marką. Jeśli klient ma dobre wrażenie o naszej firmie, kojarzy ją z miłymi doświadczeniami ze swojego życia, z pewnością wybierze właśnie tę firmę – nawet, jeśli jakość jest nieco niższa od konkurencji lub cena jest zawyżona. Suche komunikaty wprawdzie wciąż działają na sporą grupę klientów, jednak każdy z nas od czasu do czasu poddaje się zakupom emocjonalnym. Jeśli robimy to często w przypadku jednej marki, oznacza to, że ich marketing doświadczeń realizowany jest w bardzo dobry sposób. 

Kluczowe zasady marketingu doświadczeń – poznaj tajemnice sukcesu

Jak rozpocząć wdrażanie strategii marketingu doświadczeń w swojej firmie? W najprostszym scenariuszu marketing doświadczeń powinien rozpocząć się od obecności marki w bliżej nieokreślonym otoczeniu samego klienta. By marketing doświadczeń faktycznie działał, niezbędna jest sama świadomość konsumenta o naszej ofercie. Dlatego kluczem do wywołania pozytywnych emocji jest nasza obecność wszędzie tam, gdzie przebywa klient – w świecie rzeczywistym, w internecie, ale także na różnego rodzaju wydarzeniach masowych.

Marketing doświadczeń to także głośne, nieszablonowe akcje marketingowe, które wyróżniają się i wpadają klientom w pamięć. Każdy z nas z pewnością jest w stanie wyłowić z pamięci przynajmniej jedną markę, która zastosowała ciekawy chwyt reklamowy – to zaczyn do wdrażania strategii marketingu doświadczeń. 

Niezwykłe strategie marketingu doświadczeń, które zauroczą Twoją publiczność

Klienci, którzy będą w bezpośrednim kontakcie z marką i produktem, znacznie chętniej sięgną własnie po naszą ofertę, bez względu na jakość i cenę. Oczywiście nie możemy lekceważyć tych dwóch elementów, jednak marketing doświadczeń pozwala na sięganie do podświadomości klienta i utwierdzanie go w przekonaniu, że to właśnie nasz produkt, który kiedyś wywołał pozytywne emocje, znów to zrobi. 

Sposobów na prowadzenie marketingu doświadczeń jest wiele – od marketingu szeptanego, przez grywalizacje, reklamę ambientową aż po tryvertising, czyli zapewnienie możliwości bezpłatnego testowania naszych produktów. Każdy rodzaj strategii w długim okresie odnosi ogromne sukcesy i zapewnia przewagę konkurencyjną na rynku. 

Redakcja content-manager.pl

Inspirujemy do rozwoju w biznesie, finansach i karierze, łącząc praktyczną wiedzę z nowoczesnym podejściem do życia. Nasz doświadczony zespół dzieli się rzetelnymi treściami z zakresu edukacji, marketingu i stylu życia, wspierając czytelników w świadomym budowaniu swojej przyszłości.

Może Cię również zainteresować

Potrzebujesz więcej informacji?