Dawno temu minęły czasy, kiedy nauka wyniesiona ze szkoły, wystarczyła do końca życia zawodowego. Teraz bez aktualizowania wiedzy, bez zdobywania nowych kwalifikacji nie można myśleć o sukcesie w biznesie.
Edukacja zmienia się płynnie na przestrzeni lat. Niegdyś dominowało wykształcenie średnie, a studia wybierane były przez nielicznych. Lata 90. przyniosły boom na wykształcenie wyższe i jak grzyby po deszczu zaczęły wyrastać prywatne uczelnie, które uzupełniały ofertę publicznych uniwersytetów, politechnik czy akademii.
Szybko się jednak okazało, że formalne wykształcenie (bez względu na jakim jest poziomie) to za mało. Okej, wystarcza na start w dorosłe, zawodowe życie. Ale że rynek szybko weryfikuje wiedzę i umiejętności, to zdobywanie nowych kwalifikacji stało się koniecznością. Rzecz jasna w opowiadamy o tym w dużym uproszczeniu, ale mniej więcej tak to wyglądało z rozwojem idei life long learning w naszym kraju.
Dla wszystkich branż
Wyobraź sobie lekarza, który dwadzieścia lat temu skończył studia czy specjalizację i od tego czasu nie aktualizował swojej wiedzy? Nie wie, jakie są dostępne nowe metody leczenia, nowe leki, nowe terapie. Skorzystałbyś z jego usług?
A informatyk? Choć to całkiem “świeża” dziedzina, to przecież zmienia się tak dynamicznie, że trudno wyobrazić sobie braku aktualizacji – i nie chodzi wcale o program komputerowy, a o wiedzę.
Nie ma znaczenia, w jakiej branży działasz, co produkuje Twoja firma, czym się na co dzień zajmujesz – szkolenia są obowiązkiem, jeśli chcesz dotrzymać kroku zmieniającemu się światu. I to nie jest żadna “moda na szkolenia”, jak niektórzy sądzą. Każda szanująca się firma pod koniec roku, planując budżet na rok następny, określa kwotę tzw. budżetu szkoleniowego. To niemal tak samo ważne, jak budżet działu rozwoju.
Szkolenia dla firm i dla pracowników
Możesz rozwijać swoje kompetencje zawodowe na różnych technicznych kursach i warsztatach. Jeśli chcesz być szefem kuchni, musisz poznawać nowe techniki gotowania. Jeśli chcesz być mistrzem kowalstwa, musisz testować nowe narzędzia, nowe metody wykuwania.
Możesz poznawać nowe języki obce lub doskonalić te, które już znasz. Chcesz podbić zagraniczne rynki, chcesz zaistnieć w międzynarodowej firmie – szlifuj swoje kompetencje językowe, zapisz się na kurs angielskiego, niemieckiego, hiszpańskiego…
Możesz udoskonalać swoje umiejętności sprzedażowe, komunikacyjne, menadżerskie. Wybierz szkolenia miękkie dla pracowników, dla firm i rozwijaj się. Zakres szkoleń miękkich jest naprawdę przeogromny, dlatego każdy pracownik i każda firma znajdzie wśród nich coś dla siebie. Czy prowadzisz agencję reklamową, czy sklep internetowy z artykułami dla zwierząt, czy jesteś menadżerem sportowej przychodni albo szefem działu rozwoju w znanej korporacji – w każdym miejscu przyda się rozwój umiejętności i kompetencji miękkich.