content-manager.pl

Biznes IT Marketing Finanse

strategia wyboru dostawcy
Biznes

Strategia wyboru dostawcy – co warto wiedzieć?

Wybór dostawców to bardzo trudne i ważne zadanie, które stoi zarówno przed właścicielami niewielkich przedsiębiorstw, jak i działami zakupowymi dużych firm. Wybór kontrahenta powinien być poprzedzony jego sprawdzeniem i rozważeniem wszystkich istotnych dla konkretnej firmy czynników. Pamiętajmy jednak, że obecnie global sourcing pozwala nam szukać partnerów biznesowych nie tylko w najbliższym regionie i w kraju, ale również za granicą. Co warto wiedzieć na temat strategii wyboru dostawcy? Podpowiadamy. 

Jakie czynniki uwzględnić wybierając dostawcę?

Wybierając dostawcę, warto wziąć pod uwagę szereg czynników. Nie wszystkie jednak będą tak samo istotne dla każdego typu biznesu. Pierwszym istotnym aspektem dla wielu przedsiębiorców, jest doświadczenie firmy, z w którą chcą współpracować w biznesie. Dobrze, jeżeli ma ona ugruntowaną pozycję na rynku i potencjał, aby sprostać naszym oczekiwaniom, a także zdolność do nieprzerwanego dostarczania produktów lub usług. 

Jeżeli nasza firma potrzebuje na bieżąco korzystać z konkretnych usług lub produktów, partnerzy biznesowi nie mogą mieć problemów z wywiązywaniem się z dostawy na czas, ponieważ w takiej sytuacji nasze przedsiębiorstwo może utracić zdolność do zaopatrywania swoich klientów. 

Global sourcing jako strategia wyboru dostawcy 

W dobie powszechnej globalizacji global sourcing jest strategią coraz częściej wykorzystywaną zarówno przez duże, jak i małe firmy. Współpraca z zewnętrznymi partnerami na światowych rynkach może wymagać jednak pewnego doświadczenia. Dlatego zwłaszcza początkujące firmy, mogą skorzystać z usług dostępnych na przykład na stronie https://optibuy.com/global-sourcing/

Zaletą global sourcingu jest przede wszystkim większy wybór, ponieważ szukając konkretnych usług lub towarów, nie musimy skupiać się wyłącznie na lokalnym lub krajowym rynku, lecz możemy rozszerzyć poszukiwania o rynki międzynarodowe. To sprawia, że istnieje większe prawdopodobieństwo, że znajdziemy interesujący nas produkt lub usługę w atrakcyjnej cenie, a jakości nieodbiegającej od tych oferowanych na rynku krajowym. 

Global sourcing to strategia, która pozwala również oddelegować określone zadania związane z działalnością naszej firmy zewnętrznemu przedsiębiorstwu, dzięki czemu możemy skupić się na zasadniczej części swojej działalności. Z global sourcingu często korzystają również firmy, które zaopatrują się w produkty dostępne na rynku krajowym wyłącznie od importerów. Pominięcie pośrednika pomaga im więc nie tylko skrócić czas dostawy poszczególnych towarów, ale także wynegocjować korzystniejszą stawkę u zagranicznego dostawcy niż u krajowego pośrednika.