content-manager.pl

Biznes IT Marketing Finanse

Biznes

Zalety programów lojalnościowych

Tworzenie akcji lojalnościowych jest coraz powszechniejsze nie tylko w dużych sieciach handlowych, ale i w mniejszych sklepach oraz punktach usługowych. Dzięki akcjom tego typu zyskuje się większe zaufanie klientów i stabilizuje się zyski przedsiębiorstwa. Jakie są zalety programów lojalnościowych? Kto może do nich dołączyć?

Podniesienie zaufania do marki i jej rozpoznawalności 

Po wdrożeniu programu lojalnościowego konsumenci lepiej radzą sobie z rozpoznaniem danej marki i mają do niej większe zaufanie. Program daje poczucie, że marka jest ukierunkowana na długą i pozytywną współpracę z klientem. Dodatkowo akcja o chwytliwej nazwie i przejrzystych zasadach sprawia, że znacznie łatwiej jest pozyskać nowych klientów, którzy do tej pory byli zainteresowani ofertą konkurencji.

Program lojalnościowy z oferty i360.com.pl sprawia, że marka jest ceniona przez grupę docelową w stopniu wyższym niż wcześniej. Wdrożenie akcji powoduje, że sklep lub sieć usługowa są kojarzone z możliwością osiągnięcia dodatkowych korzyści podczas zakupów lub korzystania z usług. Klienci dodatkowo mogą zachęcać swoich znajomych do dołączenia do programu, co przełoży się na jeszcze większą rozpoznawalność marki i zdobycie kolejnych udziałów w rynku.

Stabilizacja wyników finansowych i zdobycie stałych udziałów w rynku

Stworzenie programu lojalnościowego zwiększa udziały na rynku w danej branży. Klienci, którzy mogą uzyskać rabat na zakupy lub zebrać punkty do wymiany na nagrody, są bardziej skłonni do ponownego dokonywania zakupów w tym samym sklepie. Dzięki temu dana marka ma możliwość przyciągnięcia do siebie większej grupy kupujących, co przekłada się na ograniczenie ryzyka utraty płynności finansowej. Sytuacja finansowa firmy stabilizuje się i utrzymuje na wysokim poziomie przez dłuższy czas. W ten sposób ogranicza się ryzyko, że marka utraci klientów i będzie zmuszona do ogłoszenia upadłości.

Program lojalnościowy przynosi długoterminowe efekty, dlatego sprawdza się w marketingu lepiej niż jednorazowe akcje, które tylko chwilowo podnoszą wyniki finansowe marki. Akcje skoncentrowane na przyciąganiu klientów na dłuższy czas dodatkowo mogą być łączone z krótkimi promocjami. Dzięki temu jednocześnie zachęcają klientów do ponownych zakupów i przyciągają ich do sklepu w okresie zwiększonego zapotrzebowania na określone towary. W ten sposób można np. wdrożyć program lojalnościowy w okresie wakacji, zachęcając kupujących niskimi cenami na kosmetyki do opalania i możliwością uzyskania zniżek na inne artykuły potrzebne latem.