Strona główna Biznes

Tutaj jesteś

Jak zacząć sprzedawać online bez magazynu?

Jak zacząć sprzedawać online

Czy stworzenie dobrze prosperującego sklepu internetowego musi wiązać się ze znaczącą inwestycją w asortyment i jego magazynowanie? Kiedyś być może był to obowiązek, dzisiaj jednak możemy bez najmniejszych problemów prowadzić biznes i zdobywać przewagę konkurencyjną na produktach, których nigdy nie poosiadaliśmy, a co więcej – których nigdy nie zobaczymy na oczy. Sprawdźmy, czym jest dropshipping i jak sprzedawać online bez magazynu.

Na czym polega sprzedaż bez magazynu? 

Czy istnieje sposób na to, by otworzyć i prowadzić sklep internetowy bez magazynu i bez konieczności borykania się wyzwaniami odpowiedniego przewidywania popytu i podaży, a także kosztów magazynowania? Tak, a odpowiedź może być tylko jedna – dropshipping

To model biznesowy, w którym my, jako właściciele sklepu internetowego możemy być traktowani jak pośrednicy. Sprzedajemy produkty innych dostawców w kategorii, w której chcemy sprzedawać i w której się specjalizujemy. Jeśli klient zrealizuje u nas zamówienie, przekazujemy je dostawcy, który zajmuje się resztą. Na czym więc zarabiamy? Na różnicy cen, gdyż to my ustalamy, jaka stawka cenowa zostanie ustalona na naszej stronie internetowej

Wybór platformy do sprzedaży – podstawa biznesu dropshippingowego

Według bloga ecommercowy.pl, sklep internetowy działający w modelu dropshipping, posiada bez wątpienia jedną z najniższych barier wejścia dla osób, które poszukują nowego sposobu na biznes. Od czego jednak warto zacząć?

Oczywiście od wyboru odpowiedniej platformy sprzedażowej. Platforma e-commerce powinna być łatwa w konfiguracji i obsłudze i bogata w funkcje – zarówno te umożliwiające marketing, jak i integrowanie sklepu z usługami zewnętrznymi. 

Platforma Sky Shop umożliwia obsługę sklepów działających w modelu dropshipping, a przy tym zapewnia łatwą konfigurację i personalizowanie sklepu – zarówno wykorzystując swój autorski projekt, jak i posilając się jednym z wielu dostępnych szablonów. Każdy nowy klient ma możliwość przetestowania potencjału platformy Sky Shop przez 14 dni bez konieczności podawania szczegółów karty. Gdy platforma będzie wybrana, czas na stworzenie odpowiednich warunków do sprzedaży.

Produkty od dostawcy – wypełnił swój sklep i zwiększ jego atrakcyjność

Czy dropshipping to skuteczny sposób na biznes w 2025 roku? Oczywiście, że tak, pod warunkiem jednak, że wybierzemy odpowiednią linię produktów, które mają szansę na wybicie się na tle konkurencji.

Sprzedawca ma możliwość wyboru katalogu dostępnego na platformie Sky Shop lub podjąć się samodzielnego stworzenia bazy produktowej na bazie współpracy, którą nawiążemy z konkretnym dostawcą produktów. Gdy nasz sklep internetowy zostanie już stworzony, skonfigurowany pod względem graficznym i technicznym, przyjdzie czas na to, by wypełnić go produktami. 

To naszym zadaniem będzie dodać oferowane produkty, stworzyć lub skopiować jego opisy, a także dodać zdjęcia i grafiki. Cenę natomiast ustalamy samodzielnie – na bazie naszych doświadczeń, znajomości rynku i oczywiście na bazie oczekiwanego zwrotu z inwestycji w e-sklep

Marketing sklepu internetowego – prawdziwa dźwignia handlu

Jeśli mielibyśmy wskazać jedną zmienną, która zdefiniuje nasz potencjalny zysk z inwestycji w sklep internetowy stworzony w modelu dropshippingowym, to będzie nią marketing.

Bo to właśnie od odpowiedniej otoczki będzie zależeć, czy klienci zdecydują się zakup właśnie w naszym sklepie internetowym. Idea modelu dropshippingu w dużej mierze bazuje na tym, że oferujemy produkty w wyższej cenie, niż dostawca, który prawdopodobnie również wystawia swoją ofertę w internecie. A zatem, jeśli nie wygramy z nim ceną lub jakością, musimy postawić na emocje.

Odpowiedni marketing w postaci Google Ads, aktywności w serwisach społecznościowych, budowaniu zaufania za pomocą bloga firmowego daje nam duże szanse na to, by w krótkim czasie zbudować renomę i móc generować znaczące zyski na naszym biznesie dropshippingowym, czyli sklepie, w którym nie potrzebujemy magazynu, a jedynie pomysł na podejście do klienta.

Artykuł sponsorowany

Redakcja content-manager.pl

Inspirujemy do rozwoju w biznesie, finansach i karierze, łącząc praktyczną wiedzę z nowoczesnym podejściem do życia. Nasz doświadczony zespół dzieli się rzetelnymi treściami z zakresu edukacji, marketingu i stylu życia, wspierając czytelników w świadomym budowaniu swojej przyszłości.

Może Cię również zainteresować

Potrzebujesz więcej informacji?