Dawno, dawno temu, Bill Gates powiedział pewne mądre słowa – „content is king”. Od tego czasu wiele się zmieniło, wreszcie wzięliśmy sobie te słowa do serca i pracujemy nad tym, by content, a zatem szeroko pojęta treść, stała się mocną stroną naszych marek. Dlatego też coraz więcej firm korzysta z pomocy content designerów. Kim oni są?
Czym jest content design?
Content design to tak zwane projektowanie treści. Jest to młoda dziedzina marketingu, która polega nie tylko na przygotowaniu samych treści, ale również na opracowaniu ich pod kątem wizualnym. Najlepszym przykładem będą tu zatem posty na social media, takie jak Facebook czy Instagram, w których obraz jest równie ważny, co słowo pisane. Zresztą warto pamiętać, że content odnosi się nie tylko do słowa, ale też do różnych elementów szeroko pojętej treści (content to także infografiki). Content design jest działaniem marketingu, który wpływa nie tylko na sprzedaż, ale również na działania wizerunkowe marki.
Kim jest content designer?
Content designer to osoba, która odpowiada za całościowy przekaz treści w firmie. Najczęściej zajmuje się ona przygotowaniem materiałów, które będą interesujące dla potencjalnych klientów, ale także graficznej otoczki, dzięki której post przyciągnie wzrok odbiorców. O content designerach mówi się najczęściej w kontekście social mediów i jest to jak najbardziej zasadne. To osoby, które budują wizerunek marki w miejscach, gdzie wygląd jest kluczowy. W przypadku tworzenia treści, na przykład na blogi, mówimy raczej o content marketerach bądź contentwriterach.
Czy warto inwestować w content design?
Zajrzyj do strategii marketingowej swojej marki i zastanów się, czy twoja grupa docelowa znajduje się w social mediach. Czy to jeden z kanałów dotarcia do osób, które mogą być zainteresowane twoim produktem? Jeśli odpowiedź brzmi tak, to prawdopodobnie warto pomyśleć o zatrudnieniu content designera, który sprawi, że marka zacznie wyróżniać się nie tylko poprzez tworzone dla odbiorców treści, ale również poprzez obraz.
Content design, choć jest młodą dziedziną, szturmem wdarł się do świata marketingu. Warto pamiętać, że w tej chwili to nie strony internetowe gromadzą najwięcej użytkowników, lecz właśnie social media. Content nadal jest królem. Po prostu króluje w innym miejscu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat content designu, koniecznie zajrzyj na stronę https://adnext.pl/.